onsdag den 28. juli 2010

Ingen skam at blive nummer 2, Google!

Av for den, det troede man ikke... Google efterslæber...

I sidste uge lancerede Google et nyt annonceformat for Google Images, kaldet Image Search Ads. Mindst 3 år senere, end jeg og Bolius introducerede det i "Bokslink". Men, ok - jeg erkender, at vi nok ikke fortalte det til andre end den lille lukkede kreds af visionære annoncører, som købte dette format.

Fidusen ved denne type annonce er enkel; Det er hamrende dyrt at få lavet kreative løsninger i form af bannere (nogen burde måske fortælle de kreative, at krisen er indtrådt....Schyyyyhhh), og reelt mange gange forhindrer dette, at man optimerer onlineannonceringen. Det koster simpelthen for meget, at producere nye kreative bannere, løbende. Med det resultat, at bannernes klikrater styrtdykker lige så hurtigt, som en styrtløber ned ad Mont Blanc, som jeg skrev i et andet indlæg. Klik på billedet for at komme til dette indlæg.

Derfor, er- og var det for tre år siden, kæreste Google, oplagt, at man ser på tekstløsninger, og supplerer ganske enkelt med et stillbillede, ofte et logo. Alle kan sætte en tekst sammen, og man hører vel næppe om et firma, der ikke har et logo!! Derfor - Watson, KISS !

Jeg introducerede for RIGTIG mange år siden "annoncørlinks". Lidt igen, a'la Adwords... Oplagte- og billige valgmuligheder for både annoncører og medieudgivere. De er hurtige at sætte ind, skifte ud, osv. Og så er det ikke uvæsentligt, at man ofte vil se, at jo flere der ligger af disse som supplerer hinanden, jo højere er klikraten, marginalt. Det kan ikke nødvendigvis afløse bannere - eller teksterne med logo, som Google nu har genopfundet, men de er et nødvendigt og stærkt supplement.

Medieudgiver - du kan også...

Enkeltheden, kære læser, er ofte den sværeste at finde, men det har vi hos Sales Plus erfaringen i - det kan blive dit plus. Kan-, tør- og vil du vente?

PS! Jeg er udmærket klar over, at I modsætning til Tour de France, hvor man husker hvem, der vandt, så husker man i dette tilfælde bedst den suverænt største på området, nr. 2 - nemlig Google! Glæden ved at være foregangsmand er så så meget større.

Se også Google virker ikke - alene, men tager sidste stik!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar