fredag den 16. april 2010

Google virker ikke - alene, men tager sidste stik!

Eyeblaster siger i en rapport, som Charlotte Jørgensen fra Poets and Plumbers citerer fra fornylig, at search nok mange gange tager det sidste stik, men at det ofte er med en forudgående bannerkampagne på et relevant site.

Internetannonceringen går frem, frem og atter frem. Google tegner sig alene i Danmark (FDIM estimat for for 2009) for godt en tredjedel (FDIM 13. april). Nogle vil måske nok sige, at Google snylter på andres forarbejde, herunder den netannoncering der er gået forinden. Eyeblaster rapporten siger, at awareness skabes i høj grad af bannerannonceringen (og lignende), men at det sidste stik tages af Google.

Det er lidt hype at skulle købe søgeord på Google. Faktum er, at mange tror det er det eneste saliggørende, og betaler spidsen af en jetjager for at købe søgeord, og komme så højt op på søgningerne som muligt.

Faktum er, at medierne, hvis de kender deres besøgelsestid, sagtens kan tage en større del af kagen, hvis de vil- og evner det. Specielt har specialmedierne en opgave, men også en gylden mulighed, for at tjene på det. Som Forbes skrev i en artikel den 24. marts - priserne er højere for målrettede annoncer. Årsagen er ganske simpel - der er dobbelt så stor en chance for at man klikker på bannerne. Rigtige medie, rigtige budskab...

Medieudgiver - kend din besøgelsestid. Google er ikke den eneste annonceplatform med en eksistensberettigelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar