tirsdag den 20. april 2010

Dine kunder taler om dig! Ved du det, og hvorfor ikke?

Du ville elske det, at vide hvad dine kunder siger om dig! Men, nok så vigtigt - er filmen knækket hos en eller flere af dine kunder, så skal du også være der. En del af det, at du driver din forretning og dit website er, at overvåge de sociale medier, og ikke mindst selv bruge disse i din markedsføring.

Dine nuværende kunder er nogle af de vigtigste "redskaber" i din markedsføring, og til at skaffe nye kunder. Samtidig, så er det jo også perfekt, og besparende for dit marketingbudget, hvis du forstår at bruge de sociale medier.

Et nyligt udsendt white paper, udsendt af Silverpop Systems Inc. beskriver de 7 skridt til succes via de sociale medier. Det er nok værd at give et shot, hvis du vil videre.

De færreste firmaer har råd til at se bort fra brugen af sociale medier, som en integreret del af deres markedsføring på nettet. Blogs, Facebook, Twitter, LinkedIn og YouTube - de skal integreres i din markedsføring. I dag - ikke i morgen! Ellers risikerer du at møde lyset i tunnellen - det modkørende tog med dine konkurrenter inde bag.

Hvad end du skal ramme B2C eller B2B, så anviser white paper rapporten fra Silverpop Systems Inc., hvor styrkerne er. Du skal ramme den rigtige kanal at videreformidle dit budskab i. Gør det rigtigt, første gang, men brug dem regelmæssigt.


De 7 skridt til succes
via de sociale medier:

  1. Beslut din strategi og dine mål (gør det rigtigt, og start i det små)
  2. Forstå dit marked (brug af små surveys kan anvendes)
  3. Find det rette mix i de rette kanaler, og gør det nemt at dele informationerne (mål kanalernes effekt sammen og hver for sig)
  4. Skab indhold som forbinder... ("Content is king")
  5. Engager markedet (skab indhold som genererer reaktioner)
  6. Identificer influenter og fans
  7. Overvåg den sociale aktivitet (lær fra resultaterne)
Let's go social!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar