fredag den 23. april 2010

Får du den rigtige rådgivning om din net-annoncering?

Når meddelelsen om at der er fundet guld kommer ud, flokkes alle lykkeridderne til stedet. Også dem, der vil profitere af andres jagt på guldet - og lykken. Det samme gør sig fortsat gældende på internettet, her i denne blog - på netannoncering, hvilken form den så måtte have.

Hvis ikke du selv, og dit firma, er i besiddelse af ekspertisen - du er ekspert inden for dit område, naturligvis, så find en objektiv ekspert!

Der findes masser af "guruer" inden for f.eks. søgeordsoptimering. Alle lover de, at du kommer øverst.... Snart er det mere attraktivt at ligge i bunden, for der er der jo ingen der er!! Søg din rådgiver med omhu. Spørg rundt, og få anbefalinger før du tager skridtet. Rådgivning kan være dyr, dårlig rådgivning endnu dyrere.

En del gør brug af mediebureauer. Mange er super dygtige, men igen her - vælg din rådgiver med omhu. Jeg havde engang et møde med et mediebureau, der meldte ud, at de først kiggede på prisen for onlineannonceringen, dernæst relevansen. Vi lader billedet stå et øjeblik!

For nylig hørte jeg om en konsulent i et mediebureau, der meldte ud, at prisen på det konkrete site var mindst dobbelt så dyr, som for de sites, hvor de ellers rådgav kunden at gå ud, og derfor valgte man mediet fra... Fair nok, godt købmandsskab? Næppe, hvis man går ind og ser på målgruppe, og kontaktprisen pr. bruger. Første gang jeg oplever dette? Nej - og heller ikke sidste gang, desværre. Men, de bliver dog gudskelov færre. Se dig for.

Hvad du skal vælge, afgør du - og den objektive rådgiver du bør finde. Lige så grundig som de fleste efterhånden er på printannoncering, m.v. - lige så grundig er mange lykkeligvis blevet på netannonceringen. Stay tuned....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar