onsdag den 14. april 2010

Fyr redaktionen !

Medier der forsøger at skabe sig et kommercielt grundlag - og det er jo, banalt sagt, det der skal drive hjulene, skal sørge for konsensus omkring endemålet og vejen dertil. Det kan jo ikke nytte noget, hvis man har en redaktion med højtflyvende- og ædle mål omkring deres medier, hvis det økonomiske grundlag ikke er der, samt at der ikke åbnes op for de muligheder, der tilbydes. Her i form af internettet, og dets uanede mængder af muligheder på hjemmesiderne.

Jeg har oplevet nogle gange, hvor redaktøren fastholder sin stive holdning indhold på hjemmesiden, og således afskærer salgsstaben, og ikke mindst de betalende kunder, fra at bruge de nyeste innovative løsninger. Det skal så lige i parantes også bemærkes, at salg på samme måde, naturligvis skal tænke helhed og koncept, så man ikke får løsninger, der direkte strider imod mediets fundament. Det skader så også kunden, for rette kontekst til rette banner, rette budskab.... se andet blogindlæg fra skribenten -"De fem rigtiges love...".

Der skal simpelthen skabes plads til annoncer, og villigheden skal være åbenlys. Dine kunder skal vide det, og du skal turde det, hvad enten du er redaktør eller salgsansvarlig. Murene skal rives ned, annoncer og redaktionelt indhold skal integreres.

For mange år siden, indførte jeg, som vel en af de første i Danmark, hvis ikke den første, "artikelbanneret" på 336x280. Det var integreret i artiklen, deraf navnet. Det accepteredes af redaktionen, for de viste jo godt, at deres kreative evner - store kreative evner, ikke ville komme til udtryk, hvis ikke der kom klejner i kagekassen.

PS! Naturligvis skal du ikke fyre din dygtige redaktion, men I skal skabe konsensus om konceptet, og ikke mindst, om det der betaler for at der overhovedet er et job og en platform at udgive på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar